Met deze 3 manieren houd je nóg meer tijd over voor je webshop


Geplaatst op 09-12-2021 door Team iWebDevelopment

Uiteindelijk wil je zoveel mogelijk tijd overhouden voor je webshop, dat weet élke e-commerce ondernemer. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? En hoe zorg je ervoor dat je minimale tijd verliest met administratieve randzaken en maximale tijd kunt besteden aan je commerciële activiteiten? In dit blog delen we graag 3 manieren die je hierbij helpen. Heb je daarna nog vragen, neem dan even contact met ons op, we kijken uit naar je bericht.

Automatiseer dáár waar het kan

1. De tijd waarin je gegevens, zoals informatie over klanten, artikelen en voorraad uit je webshop overtikte richting je boekhouding ligt al even achter ons. Tegenwoordig werken succesvolle ondernemers met slimme koppelingen om zoveel mogelijk tijd over te houden. Bovendien schuilt er een risico in handmatig gegevens overnemen: taken die geautomatiseerd worden uitgevoerd leveren structureel minder fouten op. In hoeverre beschik jij al over de juiste koppelingen voor jouw webshop?

2. Een ander groot voordeel van het koppelen is dat je vanaf dat moment slimme analyses uit kunt voeren. Heb jij bijvoorbeeld in beeld wat je slechtst scorende artikelgroepen zijn? Artikelgroepen die je eigenlijk zou moeten elimineren omdat ze je te veel tijd kosten in verhouding tot de opbrengsten? Door te automatiseren en te koppelen ben je in staat om dit soort analyses uit te voeren. Doordat wij gegevens importeren is het mogelijk om allerlei extra informatie mee te geven zoals bijvoorbeeld kostenplaatsen. Ook kun je vergelijkingen maken per categorie, filteren op omzet, en dús je winst en verlies sturen door te kijken naar de kostprijs van je omzet per artikel of artikelgroep. Daarnaast ga je ervaren dat je btw-aangifte altijd klopt omdat je gemakkelijk en snel de juiste btw-codes mee kunt geven. Wij valideren sowieso alle btw-nummers, dus deze activiteit handmatig uitvoeren is ook verleden tijd. Lang verhaal kort, door op manier 2 te gaan werken ben je niet alleen beter in control, maar ook tot in detail voorzien van de juist informatie om je verkoop en marges te bepalen. Inzicht, daar gaat het om, want daar kun je op sturen, maar dat weet jij als ondernemer als geen ander.

3. Doordat je automatiseert ben je minder bezig met het oplossen van fouten. Zo zijn er bij btw-aangiftes bijvoorbeeld die bekende en vervelende afrondingsverschillen. En dat is slechts één voorbeeld. Kortom, doordat repeterend werk niet meer handmatig wordt uitgevoerd komt er meer flow in je taken en loopt het allemaal nét wat soepeler. Dat heeft tot gevolg dat het werk leuker wordt, er minder frustratie op de werkvloer leeft het professionele karakter naar buiten toe verhoogt en ook je voorraadbeheer tot in detail op orde is.

Neem contact op
Even verder praten? Of meer weten over onze oplossingen? We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek